فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم رب الشهدا


معرفی کتابِ "کفش‌های سرگردان"

خاطراتِ سهیلا فرجام‌فر

بازگویی وضعیت جنگ،، مناطق و مردم جنگ‌زده،، در زمانِ جنگِ ایران و عراق ، از زبان یک پرستار که در یکی از بیمارستان‌های جنوب کشور همراه با همسرش مشغول خدمت هستند می‌باشد.

خانم فرجام‌فر علاوه بر شغل پرستاری،، مادرِ دو پسر به اسم هومن و پژمان هم هست. بنابراین از طرفی شیفت‌های طاقت فرسا و از طرفی نگرانی‌های مادری در خاطراتِ جنگیِ این نویسنده موج میزند.

نویسنده با قلم روان و توصیف دقیق خود، حس جنگ و خاک و خون را به خوبی به خواننده منتقل می‌کند.


تعداد صفحات: ۱۷۵

انتشارات: سوره مهر


📚 کانال در شبکه اجتماعی  سروش: @ketab_khani


★★★★★★★★★★★

بخش‌های منتخب کتاب: 


خودکار را برداشتم و روی صفحه‌ی سفید کاغذ، هی کشیدم. چشم چشم، دو ابرو، یک دماغ، یک دهان... چشم، چشم... چشم، چشم... اشکم روی گونه‌هایم سرازیر شده بود.

فرشته گفت:《زده به سرت؟!》

با بغض گفتم:《تخت ۵ رو نگاه کن، دیگه داره به هوش می‌آد.》

با تعجب گفت:《خب، اینکه خیلی خوبه.》

گفتم:《دکتر تو پرونده‌ش نوشته، وقتی که به هوش اومد آروم بهش بگین از دو چشم برای همیشه نابینا شده! 》

فرشته گفت:《وای...!》

رنگ از رویش پرید. وقتی رزمنده تخت۵ به هوش آمد، فرشته خیلی آرام موضوع را با او درمیان گذاشت. رزمنده اول سکوت کرد، بعد گفت:《چشمام رو با خدا معامله ڪردم.》


صفحه ۱۳۳

★★★★★★★★★★★★ 


اسیر عراقی با پوست سبزه، چشم و ابرو و موهای سیاه شبیه به همشهریان خودم بود. دلم می‌خواست سرش داد بزنم و بگویم:《میدونی تو با اون بمبای لعنتیت چند زن رو بی‌شوهر کردی چند بچه رو بی‌پدر و یتیم کردی؟...》

دلم می‌خواست با صدای بلند همه این‌ها را بگویم، ولی یادم آمد در هنگام فارغ‌التحصیلی قسم خورده بودم به بیماران کمک کنم. صلوات فرستادم و شیطان را لعنت کردم. یادم آمد آن وقت‌ها که بچه‌محصل بودم درسی داشتیم به نام فقه. پیامبر فرموده:《با یتیمان و اسیران مهربان باشید.》


صفحه ۷۹

★★★★★★★★★★★★★★



  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی