فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

📚 معرفی کتاب: پاییز 63    

🖊 نویسنده: رضا قلی‌زاده   

 

🔶 ماجرای آغاز برنامه‌ی موشکی ایران... 

 

 

🚀 برنامه‌ی موشکی سپاه پاسداران، برای اولین بار چگونه شکل گرفت؟

🚀 اولین نیروهای ایرانی که به علم موشکی دست یافتند چه کسانی بودند؟

🚀 ایران در زمان دفاع مقدس چگونه و با کمک چه کشوری به سلاح موشکی دست یافت... 

 

🔷 پاسخ موارد فوق را، در کتاب خاطرات رزمندگان موشکی ایران می‌توانید بخوانید.

 

🔶 در این کتاب، خاطرات سیزده جوانِ نخبه‌ی ایرانی به فرماندهی حسن تهرانی‌مقدم را که برای آموزش علم موشک، به کشور سوریه می‌روند می‌خوانیم. 

🔹 این جوانان با تعداد بسیار کم اعضا (سیزده نفر) و با پاس کردن دوره‌ی آموزش موشکی در سه ماه، به جای شش ماه، تعجب اساتید سوری را برمی‌انگیزند و همین باعث می‌شود تا سوری‌ها به نخبه بودن این جوانان اعتراف کنند و در آموزش آن‌ها از چیزی کم نگذارند. 

🔹 رزمنده‌های این گروه سیزده نفره، برای رسیدن به این هدف، با پا گذاشتن روی نفسشان، از خوشی‌ها و آزادی‌های زندگی در خارج از کشور دست می‌کشند و سختی زندگی در لشکر تیپ ١۵۵ سوریه را به جان می‌خرند. 

🔹 همچنین باید بدانید که در سوریه، روس‌ها کنترل موشک‌ها را برعهده داشتند، اما با این حال، رزمنده‌های ما به صورت مستقل از پس این آموزش سنگین برآمدند.

🔹 آن‌ها با برگزاری روزانه‌ی صبحگاه به صورت داوطلبانه، نماز جماعت و زیارت هر هفته‌ی حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، معنویت مورد نیاز روح خود را تامین می‌کردند، در حدی که روی بعضی از اساتید سوری هم تاثیر مثبت گذاشتند. سوری‌ها اکثرا از احکام دین چیزی نمی‌دانستند و بعضی‌ها که روح منعطف‌تری داشتند سوال‌های دینی‌شان را از رزمندگان ما، به صورت مخفیانه می‌پرسیدند. 

🔹 در نهایت، این سفر پربرکت، به یک دست‌آورد بزرگ برای ملت ایران تبدیل شد. ملت ما نباید فراموش کند که افتخاراتی که اکنون ایران در علم موشکی دارد را مدیون ایثار رزمنده‌های زمان جنگ است. 

 

📤 نشر: نیلوفران

📖 تعداد صفحه: ١۶۶

💰 قیمت نسخه چاپی: ٣۵٠٠ تومان

 

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی