فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم



📚 معرفی کتاب: یادت باشد 
🖊 نویسنده: محمدرسول ملاحسنی 


🔷روایت زندگی همسرِ شهید_حمید_سیاهکالی‌مردای ،
🔹 تا شهادتِ همسرشان برای دفاع از حرم حضرت_زینب (س).


🔶کتاب «یادت باشد»، شامل بخشِ زیبایی از زندگیِ «فرزانه سیاهکالی»، همسر «شهید حمید سیاهکالی» است. بخشی از زندگیِ ایشان که با وجودِ بابرکتِ شهید، رنگ و بویی دیگر می‌دهد و خانم سیاهکالی به درخواست شهید، آن را در قالب نوشته‌های یک کتاب به خوانندگان عرضه کرده است.


🔷فصل‌های ابتدایی کتاب، خبر از یک داستان ساده از شروع یک زندگی مشترک می‌دهند؛ از زمانی که حمید آقا به خواستگاری فرزانه خانم می‌آید و جواب بله را می‌گیرد تا گرفتنِ عروسی و رفتن زیر یک سقف، ریز به ریزِ همه‌ی جزئیات از زبان فرزانه خانم نوشته شده است. نویسنده تمام رفتارهای حمید آقا و مکان‌هایی که با هم می‌رفتند و کارهایی که می‌کردند را برای خواننده به رشته‌ی تحریر درآورده است.

🔹اما داستان در چند فصل آخر رنگ و بویی دیگر می‌گیرد و تمام فصل‌های اولِ کتاب، که نشان از یک زندگی معمولیِ مذهبی بود، از جلوی چشم‌های خواننده، مانند یک فیلم می‌گذرد، تا خواننده پا به پای فرزانه خانم، تا شهادت و خاکسپاری حمید آقا گریه کند.



🔶از نظر من تنها یک نقد بر این اثر وارد است:

🔸شعار کتاب این است که «گاهی ساده بودن قشنگ است» و در تمام کتاب ادعای سادگی می‌کنند. اما شاید نمی‌دانند مهریه‌ی ۳۰۰سکه‌ای، حلقه‌ی حدوداً ۵گرمی، خرید بی‌دردسر جهیزیه‌ی کامل و سرویس طلا و حتی اسم بردن از ادکلن‌هایی که هر کدام، قیمتشان به‌طرز باورنکردنی‌ای گران است، از لاگوست و هالیدی و لاو و... گرفته الیٰ آخر، در حال حاضر اصلا مسائل ساده‌ای نیستند!

🔸اگر دختران کم‌سن و مجرد که وقت ازدواجشان است، در این زمانه بخواهند طبق این کتاب، این مسائل را سادگی در نظر بگیرند،  سطح توقعاتشان بالا خواهد رفت و نداشتن این مادیات را، کمتر بودن حتی از سطح سادگی می‌پندارند.

🔸آیا نویسنده قصد تحمیل این مسائل را به عنوان حداقل‌های یک زندگی، به خواننده داشته است!؟ در غیر این صورت، بنده به عنوان علاقه‌مند به زندگی‌نامه‌ی شهدا، خواستار حذفِ ادعای سادگی در باب این مسائل را از نویسنده دارم. چرا که در حال حاضر، وضعیت اقتصادی اکثریتِ مردمِ جامعه این‌گونه است که مردم حتی از پسِ خرج و مخارج روزمره‌ی یک زندگی به‌زور برمی‌آیند، چه برسد به مواری که در کتاب، به عنوان یک زندگی ساده مطرح شده است!!!


💎گروه پیشنهادی برای مطالعه: علاقه‌مندان به مطالعه‌ی زندگی شهدا و خانواده‌ی آن‌ها.

📤 نشر : شهید_کاظمی

📖 تعداد صفحه: ۳۶۲

💰قیمت نسخه‌ی الکترونیکی در اپلیکیشن طاقچه : ۴۲۰۰ت

💰 قیمت نسخه چاپی: ۱۵۰۰۰ت

منتشر شده در شبکه‌ی اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۱)

  • نوجوان خامنه ای
  • با سلام
    خسته نباشید

    یک پستی با نام نماهنگ | خاندان ویرانی به روایت آقا وجود دارد.
    مجموعه 14 نماهنگ خاندان ویرانی به روایت آقا |روایت رهبر انقلاب از واقعیت‌های عصر پهلوی،یک چیز خوبی هست.
    لینک پست: http://nojavan-khamenei.blog.ir/post/521
    پیشنهاد میکنم آن را تماشا کنید و نظرتان را به ما ارسال کنید.
    خوش حال میشیم :)
    منتظرتان هستیم

    با احترام
    نوجوان خامنه ای

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی