فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم رب الشهدا 

 

 

📚 معرفی کتاب: ادواردو

🖊 نویسنده: بهزاد دانشگر

 

🔶 شهید ادواردو آنیلی،

🔸ثروتمندترین شهید شیعه.

 

 

🔷 ادواردو از خاندان آنیلی‌ها، مالک و وارث اکثر ثروت #ایتالیا از جمله کارخانه‌ی ماشین‌سازی فیات، تیم یوونتوس و... با مدرک تحصیلی ادیان شناسی، دین اسلام و مذهب شیعه را به عنوان دین خودش انتخاب کرد. که با مخالفت شدید مادر یهودی و پدر مسیحی‌اش روبه‌رو شد. آن‌ها او را در خانه‌اش حبس کردند، حتی در تیمارستان زندانی‌اش کردند و از ارث محرومش کردند تا دست از دین‌ش بردارد اما ادواردو در جستجوی چیز دیگری بود و این تهدیدها نمی‌توانست مانع حرکت او در این مسیر روشن شود.

🔹 در نهایت ادواردو با دسیسه‌ی صهیونیست به قتل می‌رسد و خاندان آنیلی، به سرعت پرونده‌ی این قتل را می‌بندند و مرگ وی را خودکشی اعلام می‌کنند! 

 

🔶در این کتاب، به دنبال داستان دو گروه هستیم‌:

🔸 حامد و تیمش که برای ساخت فیلم «ادواردو» از #ایران به ایتالیا سفر می‌کنند تا حقایق زندگی آنیلی را کشف کنند و در این مسیر با مشکلات فراوان هم دست و پنجه نرم می‌کنند. 

🔸 جوآنّی و دوست خبرنگارش آنجلا که زوج خوشبخت داستان هستند. خبرنگاران ایتالیایی که به دنبال چاپ واقعیت‌ها و رساندن خبر صحیح به مردم هستند. اما در کمال تعجب در مهد آزادی بیان، با خفقان کلام مواجه می‌شوند. آن‌ها مشکوک بودن خودکشی آنیلی و مسلمان بودنش را کشف می‌کنند و در نهایت به حقیقت می‌رسند، اما حقیقتی که بخاطر دست‌های پشت پرده هرگز به گوش مردم نخواهد رسید. 

🔸 این دو گروه در نهایت به هم می‌رسند و ابهامات یکدیگر را برطرف می‌کنند. 

 

🔷 ساختار کتاب بسیار عالی است. با اینکه نویسنده، درحال روایت دو جریان به صورت همزمان است، اما هیچ پیچیدگی و سردرگمی‌ای از خود به‌جا نمی‌گذارد.

🔹متن داستان روان و سلیس است. و راوی، یکی از مستندسازان گروه حامد است که خودش باورهای سفت و محکمی ندارد و به بهانه‌ی گشت و گذار و حتی پناهندگی با این گروه همراه شده است. راوی دوم، جوآنّی است.

🔹داستان خیلی محکم، هیجان‌انگیز و مرموز پیش می‌رود و خواننده را بدون هیچ خستگی‌ای با خود همراه می‌کند. 

 

📤 نشر: عهد مانا 

📖 تعداد صفحه: ٢٨٠

💰 قیمت نسخه چاپی: ٣٢٠٠٠ تومان

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی