فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

📚 معرفی کتاب: وقتی کوه گم شد        

🖊 نویسنده: بهزاد بهزادپور      

 

🔷 فیلم‌نامه‌ای در قالب رمان

🔹حکایت شیرمردانی که دشمن حتی بعد از کشتن‌شان دست از دشمنی با آن‌ها برنداشته‌ و کمر به نابودی سبک زندگی آن‌ها بسته است تا جوانان امروزی چیزی از آن‌ها ندانند. 

🔹حکایت مردانی چون حاج احمد متوسلیان

 

 

🔶 این کتاب علاوه‌بر یادآوری سبک زندگی رزمندگانی چون احمد متوسلیان، این نکته را به خواننده گوش‌زد می‌کند که دشمن چقدر به دنبال عدم آگاهی و کودن کردنِ نسل جدید ایران است. از نشر کتاب‌های زندگی افرادی چون #احمد_متوسلیان و یاران وفادارش، با نفوذ در دستگاه‌های مختلف ما جلوگیری می‌کند و کتاب‌های سرگرم کننده با فرهنگ غیر اسلامی را به خورد ما می‌دهد. 

 

🔷 این داستان از افراد دهه هفتادی با نگرش و تفکرات متفاوت تشکیل شده است. جوان‌هایی که در امواج حوادث گم شده‌اند و تشنه‌ی دانستن هستند. پسرانی که الگویی درست برای زندگی خود ندارند. مردهایی که تنها تفکرات ماهواره‌ای دارند. به دنبال خوشگذرانی هستند و اسلام را تنها دینی برای قرن‌ها پیش می‌دانند. افراد انقلابی‌ای که زیر لایه‌های نفوذ به دنبال انتشار واقعیت‌ها هستند. والدینی که خود در چاه غفلت افتاده‌اند. همه به گرد هم آمدند و این اثر شگفت‌انگیز را خلق کرده‌اند. 

 

🔶 این کتاب به دو روایت تقسیم می‌شود. 

🔸روایت داستان فریبا و حمیده در زمان حال. 

🔸روایت حاج احمد متوسلیان و یارانش چون شهید دستواره در گذشته.

🔸به گونه‌ای روایت می‌شود که حمیده و فریبا به واسطه‌ی نامه‌های عاشقانه‌ای که پسر کتاب‌فروش، به حمیده می‌دهد، به دست‌نوشته‌هایی می‌رسند که یک نویسنده‌ی ناشناس آن‌ها را نوشته است، فیلم‌نامه‌ی نوشته شده پشت نامه‌ها دنیای جدیدی را به روی فریبا و حمیده باز می‌کند تا بروند و به دنبال کل چند صد صفحه‌ی نوشته شده درمورد حاج احمد بگردند. 

 

🔷 نکته‌ی کتاب این است که چیزهای منفی را به شدت بزرگ جلوه داده است. ایرانی را به تصویر کشیده است که نصف بیشتر مردم جاسوس، نفوذی و ضد انقلاب هستند. جوانان گمراه و همه‌ی اصول رو به نابودی است. شاید هدف آقای بهزادپور از این نوع تصویرگری گوشزد کردن شرایط بد به ما است تا زمانی که می‌توانیم از رسیدن به این مرحله جلوگیری کنیم. 

 

🔶 کتاب بسیار خوب و اثرگذاری است که پیشنهاد می‌شود مطالعه کنید. 

 

📤 نشر: صاعقه

📖 تعداد صفحه: ۴٧٨

💰 قیمت نسخه چاپی: ۴۵٠٠٠ تومان

 

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی