فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

📚 معرفی کتاب: تولد در لس‌آنجلس      

🖊 نویسنده: بهزاد دانشگر     

 

🔶 یکی دیگر از موثرترین کتاب‌های بهزاد دانشگر، در زمینه‌ی ره‌یافتگان تازه مسلمان شده.

 

 

🔷 داستان درباره‌ی زندگی فردی به اسم محمد عرب است که از کودکی به همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت می‌کنند. او از همان زمان با فرهنگ غربی بزرگ می‌شود و دیگر زندگی‌اش رنگی از فرهنگ اسلام و ایران نمی‌برد.

🔹 تا اینکه در سنین جوانی وقتی می‌خواهد یکی دیگر از خوشی‌های این دنیا را تجربه کند و عزم سفر به برزیل می‌کند، خواهرش او را به طور اتفاقی از زیر قرآن رد می‌کند! وی کنجکاو می‌شود و کتاب قرآن را با خود به این سفر می‌برد. 

🔹 خواندن دو صفحه‌ی اول قرآن همانا و تبدیل سفر او از یک سفر لذت‌جویانه به یک سفر خداشناسانه همانا. و اینطور محمد عرب با اسلام و قرآن آشنا و مسلمان می‌شود.

 

🔶 مسئله‌ی مهم و قابل اهمیت در توبه‌ی محمد عرب این است که بعد از اسلام آوردنش، تمام عزمش را جزم می‌کند تا دین اسلام را بین اطرافیان و همنوعان و حتی سرخ‌پوستان آمریکا هم تبلیغ کند.

🔸 جلسات هفتگی و دورهمی‌های مذهبی در دل فرهنگ رو به انحطاط غرب، خیلی‌ها را با دین اسلام و حقیقت قرآن آشنا می‌کند. 

 

🔷 از طرفی آقای دانشگر با بیان قسمت‌هایی از زندگی همسر آقای عرب، یعنی راحله خانم، سعی دارد بگوید که خانواده‌هایی هم هستند که به آمریکا رفته‌اند اما فرهنگ و دین خود را با تمام سختی‌هایش حفظ کردند و غرق در امواج بی‌فرهنگی غرب نشدند. 

🔹 نحوه ی ازدواج راحله خانم و محمد عرب و بازگشت این زوج به ایران هم از داستان‌های شنیدنی این کتاب است.

 

🔶 موضوع خیلی مهم که نظر بنده را در کتاب جلب کرد، اشاره به پرکار بودن، تلف نکردن وقت و تفکر خلاقانه آقای محمد عرب در طول زندگی‌شان به‌خصوص در شغل‌شان است. 

🔸 تذکر مهمی که آقای عرب به جوانان ما می‌دهند این است که می‌گویند همه فکر می‌کنند این ولنگاری در غرب است که باعث پیشرفتش شده در حالی که اشتباه می‌کنند! مردم در غرب صبح تا شب در کل هفته مشغول کار هستند و شما فقط خوشی های آخر هفته‌ی آن‌ها را می‌بینید. در غرب واقعا وقت طلاست... 

 

🔹 نوع نگارش کتاب هم جالب است. چند فصل از زبان آقای عرب است و چند فصل دیگر از زبان راحله. 

 

📤 نشر: عهدمانا 

📖 تعداد صفحه: ٢٠٠

💰 قیمت نسخه چاپی: ٢٧٠٠٠ تومان

 

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۱)

سایت شما عالی هستش 
امیدوارم موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی