فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

📚 معرفی کتاب: سرشار زندگی 

🖊 نویسنده: جان فانته 

🖊 مترجم: محمدرضا شکاری 

 

🔶 کتابی سرشار از زندگیِ نویسنده، 

🔸 در دوران تجربه‌ی اولین بارداری همسرش. 

 

 

🔷 جان فانته، نویسنده‌ای است که نوشته‌هایش را مدیون همسرش است. جویس، همسر عزیزش بود، که از نگارش‌های درهم و برهم او یک چیزهایی سرش می‌شد و جان فانته را تبدیل به یک نویسنده کرده است. 

🔹 اما حالا که جویس باردار شده است، به طور کلی در حال تغییر است، و دوران رشد و تکامل شخصیت‌اش را در پیش دارد. این دوران عذاب‌آور و در نهایت شیرین برای جان فانته است. او مجبور است تمام کج خلقی‌های زنش را در این زمان تحمل کند. اما او وقتی همسرش این دوران را گذراند و مانند پروانه از پیله‌اش درآمد، حاصل زحمات و صبوری‌هایش را می‌بیند. 

 

🔶 پدر و مادر فانته از اعضای دیگر داستان هستند. او پدری دارد که همه‌ی نوه‌هایش دختر هستند و او چشم به انتظار یک نوه‌ی پسر از جان فانته است. 

🔸 پدر و مادری که خرافه‌گرا هستند و با تمام وجود به فرزندانشان عشق می‌ورزند. فانته مادری دارد که به دنبال جلب توجه فرزندان و همسرش مدام بر اثر کوچک‌ترین محرک‌ها غش می‌کند. و پدری دارد با گذشته‌ی سخت و پرتلاش برای گذراندن زندگی، که ولخرجی‌های نسل امروزی در مخیله‌اش نمیگنجد. 

 

🔷 جویس همسر فانته است. او بعد از بارداری از بی‌دینی و لاابالی‌گری خسته شده و بعد از مطالعه‌ی صدها کتاب، به مسیح ایمان آورده است. او غسل تعمید می‌کند و باعث می‌شود فانته هم از این نظر به خودش تکانی بدهد و روحش را از گناه پاک کند. فانته نیز توانسته است حسِ نابی را که در زمان پیشرفت معنوی‌اش حس کرده است، به خوبی به مخاطب انتقال دهد. 

 

🔶 از ویژگی‌های کتاب:

🔸 پرداختن به ریز و درشت جزئیات زندگیِ زوجی که در انتظار اولین فرزندشان هستند. 

🔸 پرداختن به مشقت‌های یک مرد یا پدر نسبت به لحظه‌لحظه‌ی اوضاع زندگی‌اش و سختی‌هایی که در دوران بارداری همسرش ممکن است به سراغش بیاید. (در حقیقت آقای فانته جزو معدود نویسنده‌هایی هستند که به این موضوع با چنین ریزبینی‌ای پرداخته‌اند.) 

 

🔷 به نظر بنده خواندن این کتاب باید برای مردها و پدرها بسیار دلنشین باشد. زیرا جان‌ فانته دست به نگارش احساس مردان در زمان تجربه‌ی اولین بارداری همسرشان و ریز و درشت دیگر احساسات مردان زده است. در این کتاب جان فانته گویا می‌خواهد با زبانی نرم و ساده، حرف دل تمام هم جنس‌هایش را بزند! می‌خواهد بگوید زمان بارداری زنان فقط آن‌ها نیستند که در عذاب و سختی‌اند بلکه مردها هم هستند که دچار سختی‌های بی‌شماری می‌شوند.

هر مرد، به عنوان یک پسر (برای والدینش) و همسر نقش‌هایی دارد که مانند باری سنگین بر دوشش است و برای انجام وظایفش نسبت به این نقش‌ها تحت فشار است. اوایل کتاب برایم خسته کننده و عذاب‌آور بود اما در آخر شیرین به پایان رسید. ترجمه‌ی خوب و روانی داشت و تنها مشکل‌ش این بود که پانوشت کاملی نداشتند.

 

❤️ امیدوارم از خواندنش لذت ببرید. 

 

📤 نشر: اسم

📖 تعداد صفحه: ٢٠٠

💰 قیمت نسخه چاپی: ٢٩٠٠٠ تومان

💰قیمت نسخه الکترونیکی در اپلیکیشن طاقچه : ۵٨٠٠تومان

 

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۱)

کتاب خوبیه

پاسخ:
👌 موافقم تجربه ی جدیدیه. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی