فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم

📚معرفی کتاب: پشت‌صحنه‌ی زن مو سیاه     
🖊 نویسنده: سامرست موام   
🖊مترجم: شهرزاد بیات‌موحد


🔷این کتاب را علاقه‌مندان به کارهای جاسوسی بخوانند...


🔶کتاب درباره‌ی مردی است که داستانش برگرفته شده از خاطرات نویسنده‌ی کتاب است.

🔸یعنی زمانی که آقای موآم، در ظاهر به عنوان نویسنده، ولی در حقیقت بخاطر جاسوسی برای انگلستان، در زمان جنگ جهانی دوم به کشور‌های مختلف مثل سوئیس، روسیه و... سفر می‌کرده اتفاق می‌افتد، او مسئول طرح نقشه‌های مختلف از جمله قتل و.. بوده؛ اما جالب است که او در داستانش، از نام مستعار «اشندن» استفاده می‌کند.


🔷داستان کتاب، بخاطر سانسور زیاد در بعضی قسمت‌ها نامفهوم است اما چون مباحث و فصل‌های کتاب، جدا از هم نیز معنا پیدا می‌کنند، بیشتر وقت‌ها باعث گیج شدن خواننده نمی‌شوند.

🔹ترجمه‌ی کتاب متوسط است و نیاز به کمی اصلاح دارد. 

🔹بعضی فصل‌ها، هم به علت ترجمه و هم سانسور زیاد🔞، کاملا نامفهوم هستند. 


🔶در این خاطرات، همه چیز به نفع متفقین است. آلمانی‌ها و آزادی‌خواهان هندی و هر کشوری که احتمال دارد به متحدین بپیوندد دشمن اصلی به‌حساب می‌آیند و به هر طریقی حتی به بهای کشته شدن انسان‌های بی‌گناه باید از میان برداشته شوند. 

🔸در بخشی از کتاب نویسنده ادعا می‌کند که وقتی برای تصمیم‌گیری جهت انفجار یک کارخانه‌ی اسلحه‌سازی در اتریش که صدها نفر از کارگران نیز همراه آن کشته می‌شدند دودل بوده، کار را به شیر یا خط واگذار می‌کند که اگر شیر آمد کارخانه را منفجر می‌کنند و اگر خط آمد بی‌خیال قضیه می‌شوند!


🔷با خواندن خاطرات یک جاسوس، متوجه می‌شویم که یک انسان برای جاسوسی و نفوذ، علاوه بر عِرق ملی و نادیده گرفتن بعضی جنبه‌های انسانی، به هوش و ذکاوت، زیرکی، وفاداری، تحمل و صبر زیادی نیاز دارد، تا بتواند به‌درستی از پس این وظیفه برآید.


💎گروه پیشنهادی برای مطالعه‌ی این کتاب: جوانان. 

📤نشر: روز افزون 

📖 تعداد صفحه: ٢٨٠

💰 قیمت نسخه چاپی: ١٠٠٠٠تومان

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی