فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

📚 معرفی کتاب: هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند.. 

🖊 نویسنده: دانیل ام کلاین

🖊 مترجم: حسین یعقوبی

 

🔶 در این کتاب شما با نویسنده همراه می‌شوید تا به دنبال معنای زندگی در میان سخنان فلاسفه بگردید.

🔸 برای علاقه‌مندان به فلسفه، و یا کسانی که دنبال کتاب فلسفی همراه با توضیح هستند.

 

 

🔷 نویسنده در زمان پیری سری به دفترچه‌ی دورانِ جوانی‌اش می‌زند و با خواننده‌ی کتابش، درمورد جملاتی که سال‌ها پیش، از فلاسفه‌ی مختلف در آن یادداشت کرده بود، سخن می‌گوید. این جملات تأثیر بسیاری در زندگی‌اش گذاشته بودند، به همین دلیل وی اکنون آن جملات را به ترتیب اثر پذیری در زندگی خودش، برای ما مرتب می‌کند و معنای آن‌ها را شرح می‌دهد.

 

🔶 نگارش کتاب تقریبا روان است ولی بخش‌های نامفهوم زیادی هم دارد. خواندنش برای کسانی که به فلسفه علاقه‌ای ندارند کمی حوصله سر بر است، زیرا در بین پیچیدگیِ جملاتِ فلسفیِ خود کتاب، نویسنده هم خواننده را با سوالاتش به چالش دعوت می‌کند.

🔸 نویسنده به مکاتب مختلف مثل اگزیستانسیالیسم، پوچ‌گرایی، معناگرایی، ماده‌گرایی، اخلاق‌گرایی و... اشاره می‌کند و سعی می‌کند گریزی به اکثر مکاتب مشهور داشته با‌شد.

 

🔷نکته‌ی مهم آن است که خواننده یاد می‌گیرد جملات فلسفی را خیلی سریع جدی نگیرد و زندگی‌اش را تحت تاثیر جوگیرانه‌ی حرف فیلسوفان به هدر ندهد. و مانند نویسنده در دوران پیری این سخنان را به چالش فکری بکشد و ارزش‌گذاری کند.

 

🔶 شخصا بخاطر اسم کتاب مجذوبش شدم اما آنقدرها که انتظارش را داشتم کتاب جذابی نبود. البته نظرات در رابطه با این کتاب خیلی با هم متفاوت هستند. این کتاب بعضی‌ها را چون من، ناامید برمی‌گرداند، و بعضی را هم طرفدار توآتیشه... طرفداران کتاب می‌گویند نوشته‌ها چاشنی طنز داشتند، اما بنده همچین چیزی حس نکردم. 

🔸 شاید شما هم آخر کتاب مثل من به این نتیجه برسید که خود نویسنده هم نفهمیده چی نوشته و اصلا در آخر معنای زندگی را فهمیده یا نه؟! 

 

📤 نشر: چشمه

📖 تعداد صفحه: ١۶٢

💰 قیمت نسخه چاپی: ٢٧٠٠٠ تومان

💰قیمت نسخه الکترونیکی در اپلیکیشن طاقچه : ١٢٠٠٠تومان

 

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

Picture by isoure1 & Maedeh.effati

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی