فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

به نام خدا 

 

 

📚 معرفی کتاب: نیم من بوق ابن پشم پانزده! 
🖊 نویسنده: سید علی شجاعی

 

🔷 داستانی کوتاه و خلاقانه و طنز برگرفته از افسانه‌های کهن ایران .
🔹شایان ذکر است این داستان را علی‌رضا گلدوزیان تصویرگری کرده، که در چهل‌ونهمین دوره از نمایشگاه تصویرگری بلونیا ایتالیا ، جزو آثار منتخب قرار گرفته است.
🔹موضوع داستان نیز، رویارویی خنده‌دار یک دانشمند با چند ابله است.

 

 

🔶 داستان از این قرار است که فرستاده‌ی یک شهر نزد پادشاه می‌رود و درخواست می‌کند تا چند سوال بپرسد؛ اگر پادشاه و اطرافیان توانستند به سوال‌ها جواب بدهند مردم آن شهر مالیات سال بعد را هم می‌پردازند و اگر نتوانستند پاسخ دهند مالیات از دوش آن‌ها برداشته می‌شود.
🔸وزرای پادشاه از ترس نادانی‌شان و غضب پادشاه پا به فرار می‌گذارند. در راه فرار در یکی از روستاهای کشور مردی را می‌بینند به نام «نیم من بوق ابن پشم 15» که او را به اشتباه فردی دانشمند می‌یابند. از این رو سرافراز نزد پادشاه برمی‌گردند و نیم من بوق را هم با خود می‌آورند تا به سوالات فرستاده پاسخ دهد. حال در مجلس پادشاه چه می‌گذرد... بخوانید تا بدانید..

 

✨ بخشی از کتاب که آقای نیم من بوق، توضیح می‌دهد چرا اسمش اینقدر عجیب است:

می‌گوید: اسم من منصور بن موسی بود، اما به دلیل تواضع، من را کردم نیم‌من، صور را هم بوق، مو را هم پشم و سی را هم پانزده. این چنین اسم من شد نیم من بوق بن پشم پانزده.

 

🔷 این کتاب با نگارش متن به صورت خودمانی مناسب نوجوانان می‌باشد. 
🔹 تصاویر خلاقانه که با متن داستان مرتبط هستند به طنزگونه بودن اثر افزوده‌اند.
🔹تلاش جهت نگارش داستان به سبک قدیمی و ستونی، خواننده را به یاد کتاب‌های قدیمی که در موزه نگه‌داشته می‌شوند، می‌اندازد.

 

📤 نشر: نیستان 
📖 تعداد صفحه: ٣٢
💰 قیمت نسخه چاپی: ۶٠٠٠
منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی