فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم



📚 معرفی کتاب: نبرد درالوک
مصاحبه و تدوین: محمود جوانبخت


🔶نبرد درالوک، خاطرات سردار جعفر جهروتی‌زاده،
🔸از ابتدای جنگ و انقلاب تا
🔸تصویب قطعنامه و پایان جنگ. 


✔️ منطقه اقلیم کردستان کشور عراق ، در استان دهوک، شهر درالوک واقع شده است. 


🔷در این کتاب، خاطرات آقای جهروتی‌زاده با زبانی روان، ساده و دلنشین بیان شده و به ترتیب زمانی، از قبل از انقلاب، تا پایان جنگ و بعد از جنگ ادامه پیدا کرده است.

🔹علاوه بر بیانِ روانِ داستان، از زبان آقای جهروتی‌زاده، مطلب دیگری نیز باعث دلنشین شدن داستان می‌شود که آن اصل صداقت و پذیرش سرنوشت در بیان داستان است. در این داستان، نویسنده به‌هیچ‌وجه قصد احساساتی کردن و به هیجان‌آوردن شما را ندارد و تنها واقعیت‌هایی را که برای سردار اتفاق افتاده است، بازگو می‌کند. اما این خاطرات به خودی خود آن‌قدر هیجان‌انگیز و جالب و جدید هستند که خواننده ناخودآگاه به آن پی‌می‌برد، به اندازه‌ای که حس می‌کند خود نیز کنار آقای جهروتی‌زاده در حال نبرد است.

🔹یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این کتاب، آن است که ایشان در اکثر عملیات‌ها در غرب و جنوب شرکت داشتند و با فرماندهانی چون شهید_همت و شهید_احمد_متوسلیان و.. نشست و برخاست داشتند.

🔹همچنین ایشان فرمانده‌ی گردان‌های تخریب و یگان‌های پارتیزانی بودند، که این موارد، باعث می‌شود که خاطراتشان بسیار ارزشمند و ناب باشد.

🔹در جنگ‌های چریکی، این گروه، کیلومترها داخل مرز عراق نفوذ می‌کردند و در گروهی با تعداد نفرات کم، پشت جبهه‌ی دشمن عملیات انجام می‌دادند و خسارات شدیدی به دشمن وارد می‌کردند.

🔹همچنین در این خاطرات، از امدادهای الهی که خود ایشان در حین عملیات‌ها، تجربه‌اش کردند نیز صحبت می‌شود. 


🔶نکته‌ای که در این کتاب برایم بسیار جالب بود و خیلی کم در دیگر کتاب‌های دفاع مقدس به آن اشاره می‌شود، این موضوع بود که آقای جهروتی‌زاده در خاطراتشان به اشتباهاتی که در حین اجرای مانورها می‌شد و گاهی باعث شهید شدن رزمندگان خودی می‌شد اعتراف کردند، و همچنین ایشان از اعدام رزمندگان بعثی به علت‌های مختلف به‌جای اسیر کردن‌شان، در حین جنگ (سه مرتبه) سخن گفتند.

🔸 این اصل صداقت و پذیرش واقعیت که در خاطرات ایشان زیاد به چشم می‌خورد برایم بسیار ستودنی بود. 


💎گروه پیشنهادی برای مطالعه‌ی این کتاب: نوجوان، جوانان، بزرگسالان. 

📤 نشر : سوره_مهر 

📖 تعداد صفحه: ٢٨٧

💰 قیمت نسخه چاپی: ٧٩٠٠تومان

💰 قیمت نسخه الکترونیکی در اپلیکیشن طاقچه: ۴٩٠٠تومان

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی