فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

​​​​​​

📚 معرفی کتاب: سربلند
🖊 نویسنده: محمدعلی جعفری

🔷روایت‌هایی از زندگی شهید محسن حججی.

 

 

🔶این کتاب، شامل زندگی‌نامه‌ی شهید محسن حججی از زبان اطرافیان‌شان می‌باشد؛ آن‌ها برای مخاطب تعریف می‌کنند که چطور محسن حججی به سربلندی رسید.
🔸این روایت‌های زیبا از زبان خانواده و فامیل‌ها، دوستان، هم‌کاران و هم‌رزمانِ شهید و... می‌باشد. که توسط نویسنده، بر اساس زمان(یعنی از دوران کودکی تا اسارات و سپس شهادت محسن حججی)، مرتب شده و در اختیار شما با ذکر عکس‌ها و اسناد، قرار گرفته است.

 

🔷 حقیقت آن است که شهید، آنقدر زیبا، عاشقانه و پاک و ساده زندگی کرده، که اشک مخاطب ناخودآگاه از خواندن این زندگی پر از خوبی سرازیر می‌شود.
🔹 می‌خوانیم که آقا محسن قبل از شهادت‌شان، چطور زندگی خیلی‌ها را از کج‌روی نجات می‌دهد. چطور خودسازی می‌کند و لحظه لحظه‌ی زندگی‌اش را برای خدا به دنبال شهادت می‌دود. آری او عاشق خدا بود و شهدا و شهادت را راهی به سوی معشوق می‌دانست.

 

🔶نقدی بر کتاب: یکی از ویژگی‌های بارز شهید حججی، حافظ #قرآن بودن ایشان است که در کتاب، اصلا به آن اشاره نشده بود. 
🔸 مزیت کتاب: تبریک می‌گویم به آقای جعفری، به این علت که زندگی خصوصی شهید را به بهانه‌ی نوشتن زندگی‌نامه، از زبان همسرشان علنی نکردند. چگونگی عاشق شدن، جزئیات خواستگاری، فرآیند ازدواج و تشکیل زندگی، رفتارهای شخصی شهید با همسرشان با گفتن تمام جزئیات و...! علاوه بر اینکه اشتباه است؛ خودِ شهید و تاثیری که او بر خودسازی افراد می‌گذارد، نیز به حاشیه می‌برد.
🔸بیان صادقانه‌ی روایت‌ها از زبانِ شیرینِ راویانِ کتاب، شما را هر لحظه بیشتر در این کتاب غرق می‌کند. 
🔸خواننده‌ی کتاب زندگی خود را با زندگی شهید حججی مقایسه می‌کند و به اشتباهات خودش با الگو قرار دادن رفتارهای شهید پی‌می‌برد، و به این واسطه است که به تکاپو می‌افتد، تا خودسازی کند و زندگی خود را اصلاح کند. شهید هم به فضل خدا به او نظر می‌کند و کمک‌اش می‌کند تا او هم به رستگاری برسد. ان شاء الله
🔸 خواندن این کتاب را از دست ندهید. 🙏🌹

 

💎گروه سنی مناسب برای مطالعه‌ی این کتاب: مناسب برای همه، به‌خصوص نوجوانان و جوانان.
📤 نشر : شهید کاظمی 
💰قیمت نسخه چاپی کتاب: ٢۵٠٠٠تومان
📖 تعداد صفحه: ٣۶۴

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

 

منتخبی از بخش‌های کتاب:

 

 

از قدیم رسم بود کاسب‌ها بعد از نماز صبح در مسجد یک ساعتی درس مکاسب می‌خواندند و بعد در مغازه‌شان را باز می‌کردند. هم خیر و برکت می‌آورد برای کسب و کارشان، هم معاملاتشان به حرام‌ نمی‌افتاد. 

صفحه٣۴

❤️❤️❤️❤️❤️

 

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی