فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم



📚 معرفی کتاب:
زندگی‌نامه و خدمات فرهنگی، اجتماعی و علمی(سیاسی) امام موسی صدر
مرجع دینی و موسس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان


🖊 ویراستار: امید قنبری 


🔶زندگی‌نامه‌ی رهبر شیعیان لبنان، 
🔸نخبه‌ای ایرانی، 
🔸تربیت شده در حوزه و دانشگاه،
🔸روشنفکر و خواستار اصلاح. 



🔷کتاب پیش‌رو زندگی‌نامه‌ی سید موسی صدر، از تولد و تشریحِ خاندان صدر، تا زمان ربوده شدنشان را به‌طور کامل توضیح داده‌ است.

🔹خوبی این کتاب در این است که جمع‌آورندگانِ آن، گوشه‌ای از مقالات و سخنرانی‌های مهم ایشان را نیز در بعضی از فصل‌های کتاب آورده‌اند.

🔹همچنین فصلی از کتاب، به نام "امام موسی صدر: به زنان اجحاف شده است" شاملِ مصاحبه‌ی همشهری با حورا صدر، دختر امام است که در این فصل ایشان، از رفتارهای امام در قبال زنان و حتی کسانی که دیندار نیستند صحبت می‌کنند؛ که بسیار جالب و خواندنی است. 


🔶خواندن این کتاب نه تنها باعث آشنایی خواننده با زندگی پر ثمرِ امام موسی صدر می‌شود، بلکه باعث می‌شود تا خواننده با زاویه‌دیدِ جدیدی از اسلام به دنیا نگاه کند.

🔸آشنایی با زاویه‌ی دید امام موسی صدر از اسلام و رفتار وی، که از همان دیدِ روشنفکران‌یشان ناشی می‌شد، باعث می‌شود تا بفهمیم که ما، در چه‌زمان‌هایی از اسلام غول ساخته‌ایم و در چه‌زمان‌هایی کم کاری کرده‌ایم.


🔶امام موسی صدر در شهریور ۱۳۵۷ و تنها چند ماه مانده به پیروزی انقلاب اسلامی، توسط رژیم قذافی در لیبی ربوده شد و تا کنون هیچ اطلاعی از حیات و یا فوت ایشان گزارش نشده‌است.

🔸در این کتاب به خوبی، به پرونده‌ی قضایی ایشان و نحوه‌ی تحقیقات و پیگیری‌های انجام شده در رابطه با ربوده شدن امام موسی صدر، حکم‌های صادر شده‌ی قاضی و... پرداخته شده است.


🌹جهت سلامتی و پیدا شدن این سید بزرگوار دعا کنید. 🙏


💎گروه پیشنهادی برای مطالعه‌ی این کتاب: جوانان، بزرگسالان. 

📤 نشر: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی 

📖 تعداد صفحه: ۱۵۴

💰 قیمت نسخه چاپی: ۱۴۰۰۰ت

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani


بخش‌های منتخب کتاب:

_______________________________

امام موسی صدر می‌گفتند؛

آدم در کنج عزلت یا در خلوت خانه کمال پیدا نمی‌کند. کمال در اجتماع در برخورد با انسان‌ها حاصل می‌شود. این‌که دخترت را در خانه نگه‌داری، نگذاری با هیچ‌کس مرتبط شود، بعد بگویی دختر عفیف و نجیبی است، ارزش ندارد. این آب ندیده که شنا کند. بگذارید در فضا بیاید، ببینید چگونه آدمی است. محصور و محدود نکنید. 

صفحه۵۸

📚📚📚📚📚📚📚📚

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی