فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

📚 معرفی کتاب: دیدار در بیمارستان 

🖊 نویسنده: بنت‌الهدی صدر 

🖊مترجم: مهدی سرحدی  

 

🔶 داستان‌های اسلامی قرن بیستم. 

 

🔷 خانم بنت‌الهدی صدر ، خواهر شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر، می‌باشند. ایشان که در زمان خودشان، نیاز جامعه‌ی اسلامی، یعنی انتقال فرهنگ، تفکر و عقیده‌ی اسلامی، از طریق داستان، رمان و... را شناسایی کرده‌اند، در زمان حیات مبارک‌شان در قرن بیستم، در کشور عراق به این مهم پرداختند.

🔹از خانم صدر، آثار داستانی زیادی به‌جای مانده است. که در این‌جا به یکی از این داستان‌ها می‌پردازیم.

 

🔶داستان دیدار در بیمارستان، در ظاهر، ماجرای دختری است به اسم «ورقاء» که با خانم دکتری به نام «معاد» در بیمارستان آشنا می‌شود.

🔸ورقاء که دختری یتیم می‌باشد، با اینکه مسلمان است، اما به جز احکام اسلام مثل نماز و روزه و حجاب و.. چیزی از اسلام نمی‌داند. او اعتراف می‌کند که دوستانش بخاطر حجاب کاملی که دارد، فکر می‌کنند او درمورد اسلام همه چیز را می‌داند؛ درحالی که او چیزی نمی‌داند.

🔸حالا بعد از مدت‌ها تنهایی، دوستی پیدا کرده است که اطلاعات بالایی درمورد اسلام و خدا دارد و می‌تواند سوالاتش را از او بپرسد. مسائلی که خانم صدر در این کتاب به آن‌ها پرداخته است عقیدتی می‌باشند: مسئله‌ی شکاکان، مسئله‌ی تجربه‌گرایان و مسئله‌ی پیدایش هستی از ماده، و نفی وجود خدا. که به بعضی از سوال‌ها خیلی خوب و به بعضی، نامفهوم جواب می‌دهند. اما در کل، پاسخ‌ها اکثرا خوب و قانع کننده هستند.

🔸همچنین در روند ماجرای داستان، به جایی می‌رسیم که ورقاء باید مرد آینده‌ی زندگی‌اش را انتخاب کند. او چند انتخاب دارد: 1⃣پسرعمویی که خیلی پول‌دار و باشخصیت است ولی ایمان ندارد. همچنین مادر بزرگ ورقاء اصرار دارد که ورقاء او را انتخاب کند. 2⃣پسری که خانه و زمین‌شان در چنگ پدر اوست و دائم الخمر است. 3⃣برادر معاد که پزشک است و با ایمان، اما پدرش، پدر ورقاء را به قتل رسانده است. سرنوشت ورقاء چه می‌شود؟ نویسنده در این برهه می‌خواهد، به دختران جوان نصیحتی کند.

 

💎گروه پیشنهادی برای مطالعه‌ی این کتاب: نوجوانان.

📤 نشر: امام موسی صدر 

📖 تعداد صفحه: ١٢۶

💰 قیمت نسخه چاپی: ٧٠٠٠تومان

💰 قیمت نسخه الکترونیکی در اپلیکیشن فیدیبو : ۴٢٠٠تومان

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی