فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم


معرفی کتاب "دانشجو باید سیب‌زمینی نباشد" !

توصیه هایی خطاب به دانشجویان و دانشجونمایان !!


بخشی از کتاب، برگرفته از سخنرانی رهبر عزیزمون در سال ۱۳۷۰:

دانشگاه نقطه اساسی هر جامعه و کشوری است؛ اگر دانشگاه اصلاح بشود، آینده‌ی آن جامعه اصلاح خواهد شد. اگر دانشگاه فاسد بشود، سرنوشت آن جامعه فساد است.


☝فساد علمی: معنایش این است که در دانشگاه نه معلم برای درس دادن و یاد دادن دلسوزی کند، نه متعلم و دانشجو برای یاد گرفتن دلسوزی کند. ⬅ نتیجه، بیسواد بار آمدن، بد فهمیدن و نفهمیدن و عدم رشد استعداد هاست.

✌فساد اخلاقی: معنایش این است که، آن کسی که درس می‌خواند یا نمی‌خواند، از لحاظ اخلاقی، شرافت و غیرت و انگیزه و ایمان لازم را در خود پرورش ندهد. ⬅ این هم نتیجه‌اش شاید بدتر از مورد اول است. آن عالمی که شریف نباشد، حمیت و غیرت نداشته باشد، آن عالمی که دشمن را برخودی ترجیح بدهد و خود را در اختیار دشمن قرار بدهد، آن عالم از هر جاهلی بدتر است؛ (چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا) 


این کتاب گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب، در رابطه با دانشجویان است. و یک‌ راهبرد کلی را به دانشجو نشان می‌دهد که باید چگونه دانشجوای باشد.


منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani


★★★★★★★★

بخش‌های منتخب کتاب:


بهترین کتاب برای هدیه به دانشجوهای ورودی جدید😉🎓 

★★★★★★★★

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی