فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

به نام خدا




📖 معرفی کتاب : احضاریه 🏴

🖊 اثر: علی_موذنی



🏴شرح زیبایی از زندگی حضرت_زینب (س) در قالب زندگی یک روزنامه‌نگار 🗞



🏴در این کتاب شرح زندگی حضرت زینب (س) بسیار شیرین‌ و دلچسب و صمیمی نوشته شده و خواننده را بیشتر از هر اثری وارد زندگی و خانه‌ی اهل‌بیت پیامبر (ص) می‌کند.


🏴ماجرای کتاب درمورد زندگی پسری روزنامه‌نگار، به اسم مسعود است، مسعود از دار دنیا فقط یک خواهر به اسم عارفه دارد. دوستی هم دارد که مدام برای سفرهای معنوی او را دعوت می‌کند اما مسعود دست رد به سینه‌اش می‌زند زیرا اعتقاد زیادی به طلبیده شدن دارد. بلاخره یک بار که دوستش برای سفر کربلا از او دعوت می‌کند، مسعود بخاطر رودربایستی قبول می‌کند که همسفرش شود. اما عارفه به علت ناامنی عراق مانع او می‌شود و سفر مسعود را کنسل می‌کند.

عارفه همان شب خواب صادقه‌ای از حضرت زینب (س) می‌بیند که از دست او بخاطر ممانعت از سفر برادرش ناراحت است و همچنین خانم زینب در این خواب، مقداری آب در لیوانی برای عارفه می‌ریزد. از این‌جا به بعد عارفه موافق صد در صدی با سفر برادرش می‌شود درحالی که مسعود اصلا تمایلی به رفتن ندارد...

(ادامه‌ی داستان و نوع ارتباط‌دهی زیبای داستان با زندگی حضرت زینب (س) را خودتان مطالعه کنید.😉 البته یه جاهایی از کتاب جای عارفه با مسعود عوض می‌شه که من واقعا یاد رمان‌های ترسناک افتادم🙈.)


🏴در این کتاب به سوالات مبهمی از زندگی خانم زینب، پاسخ داده می‌شود. مثلا این سوال که چرا عبدالله (همسر حضرت زینب (س)) همراه با کاروان امام_حسین (ع) و همسرشان به کربلا نمی‌آیند؟


🏴همچنین علاوه‌بر زندگی حضرت زینب (س)، نویسنده با استفاده از شیوه‌ی جالبی به یک شرح کلی از ۵سال حکومت #امام_علی (ع) نیز می‌پردازد. به گونه‌ای که دور شدن از زندگی خانم زینب و پرداختن به این امر مهم را تقصیر مسعود می‌اندازد. (خیلی جالبه، البته شاید تا خودتان نخوانید متوجه نشوید موضوع از چه قرار است...😉)


💎گروه پیشنهادی برای مطالعه‌ی این کتاب: نوجوانان، جوانان.

💰قیمت: ۱۴۰۰۰

📤نشر: اسم

📖 تعداد صفحه: ۲۲۳

منتشر شده در شبکه‌ی اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani


بخش منتخب کتاب:  

باطن هر عملی بویی دارد، و وای از وقتی که بوی گناه در هوا بپیچد و گناه‌ها در هم بپیچند و مثل ابرها برفراز شهر بایستند و سفت و سخت و سنگین هوا را تیره و غم‌آلود کنند. آن وقت است که هی باید بگویی اللهم اغفر للمومنین و المومنات و المسلمین و المسلمات تا جسم سفت و سخت گناهان از عطر استغفار متلاشی شوند و شهر بتواند نفسی تازه کند.

صفحه۶۸

📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖📖

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی