فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم




معرفی کتاب: اتاق

نویسنده: اما_داناهیو

مترجم: محسن_خادمی


🔞وقتی بهترین کتاب سال نیویورک‌_تایمز ، موضوعش تجاوز است!🔞


📜 شنیدن کی بود مانند دیدن! (کلمه‌ی «دیدن» زمانی که مخاطبِ ضرب‌المثل، کتابخوانِ حرفه‌ای باشد، همان «خواندن» معنا می‌دهد.)

شنیده‌ایم که کتابی روانه‌ی بازار شده، از صفات آن گفته‌اند: پرفروش‌ترین و بهترین و جدیدترین‌های جهان است؛ از این رو ما نیز که از فطرت‌های بشریت یک دانه صفتِ کنجکاوی را خیلی خوب به ارث برده‌ایم، به سرعت کتاب را تهیه کرده و شروع به مطالعه کردیم. با اطلاعات بسیار جالبی روبه‌رو گشته‌ایم که در ادامه به زبان آدمیزاد برایتان بازگو می‌کنیم:



🔆نکته: از اینجا به بعد خطر لو رفتن(اسپویل) داستان وجود دارد.


👦 رمان از زبان پسر بچه‌ای ۵ساله به اسم «جک» است، که در یک اتاق کوچک ولی مجهز به عایق صوتی و غیر قابل نفوذ با دری همیشه قفل، همراه با مادرش زندگی می‌کند.

🏚این اتاق در اصل، انباری مردی به اسم «نیک پیر» است که ۷سال پیش دختر بچه‌ی نوجوانی را از داخل خیابان‌های #آمریکا می‌دزدد و او را در این انبار، به قصد سواستفاده‌ی جنسی، زندانی می‌کند.


👶نوزادِ اولِ این خانم، دختر است و در همان اتاق، هنگام زایمان میمیرد و نیک پیر آن را در باغچه دفن می‌کند.


👦نوزاد دوم که همان جک است، در آن اتاق به تنهایی(یعنی بدون کمک و یا وسیله‌ی کمکی) به دنیا می‌آید و زنده می‌ماند. (شخصیت و طرز صحبت‌های جک، بسیار شبیه به ایلیا در کتاب #رهش است.)

این پسر که تا ۵سالگی تمام دنیایش همان اتاق چهار در چهار است، و مادرش به او یاد داده که فقط همین چیزهایی که می‌بیند واقعی است، حالا به سنی رسیده که مادرش درمورد واقعی بودن دنیا و وجودِ دیگر انسان‌ها با او صحبت می‌کند. و با کمک پسرش و داستانِ #کنت_منت_کریستو ، می‌تواند از اتاق فرار کند و آدم‌ربا بعد از ۷سال دستگیر می‌شود (حدود نصف کتاب).

ادامه‌ی کتاب هم می‌پردازد به چگونگیِ سازگاریِ جک و مادرش با دنیای بیرون از اتاق.

در این روندِ سازگار شدن، اتفاقاتی چون، خبرنگاران سمج و خودکشی مادرِ جک و... می‌افتد! 

همچنین این کتاب، آمارهای جالبی در صفحه‌ی۲۶۵ از تعداد زندانی‌های انفرادی (بیش از ۲۵۰۰۰نفر که بعضی از آن‌ها بیش از بیست سال است که در زندان انفرادی هستند.)، درمورد یتیم‌خانه‌ها، بچه‌های تحت آزارجنسی و کودکان کار آمریکا به خواننده می‌دهد.


★مهم... مهم... حتما بخوانید: به نظر بنده کتاب خوبی است تا از زبان یک نویسنده‌ی غربی، به ایرانیان بگوییم: گول تبلیغات دشمن را نخورید، چون واقعاً در غرب هیچ خبری نیست. اما چون نویسنده باز به موضوع (یعنی تجاوز) پرداخته است و بعضی از موضوعات هم جزوِ رسوم ما نیستند تا #کودکان و #نوجوانان آن‌ها را بدانند، این کتاب را تنها به خانم‌های جوان پیشنهاد می‌کنم.


❌خواندن این کتاب برای سنین پایین اکیداً 🔞ممنوع🔞 است.

🔹انتشارات: #داریوش

🔸تعداد صفحات: ۳۶۰

🔹قیمت: ۳۰۰۰۰ت

منتشر شده در شبکه‌ی اجتماعی سروش ؛ کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی