فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

📚 معرفی کتاب: آب‌نبات دارچینی

🖊 نویسنده: مهرداد صدقی

 

🔶 بلاخره رسیدیم به معرفیِ سومین کتابِ آب‌نباتی آقای صدقی.

 

 

🔷 آب‌نبات دارچینی، رمان کمدی_اجتماعی است که بیانگر زندگی محسن و خانواده‌اش در سال‌های 1371 الی 1374 که مصادف با جنگ صرب‌ها در بوسنی است، می‌باشد. 

🔹 در آبنبات سوم هم محسن روایتگر داستان زندگی خودش و خانواده‌اش است.

🔹 شخصیت‌ها از رمان آب‌نبات هل‌دار تا این کتاب، همچنان ثابت هستند و به همان قدرت سابق، نقش خود را در خنداندن شما ایفا می‌کنند. 

🔹 لهجه‌ی نوشتاری کتاب نیز همچنان بجنوردی می‌باشد و به طنازی داستان کمک شایانی کرده است.

 

🔶 در ادامه‌ی داستان قبل یعنی آب‌نبات پسته‌ای ، در این داستان با پدیده‌ای به نام کنکور آقا محسن و حاملگی ملیحه و زن‌دایی مواجه می‌شویم. 

🔸 پایداری عشق محسن به دریا جالب توجه است، که البته با عشق‌های زودگذر مخلوط می‌شود و باعث سردرگمی محسن می‌شوند؛ این قضیه‌ی عشق و عاشقی در نهایت به شکل زیبایی با حرف‌های دبیر فیزیک محسن حل می‌شود. آقای صدقی شاید در گوشه‌ای از طنز داستان می‌خواهد به زبان بی‌زبانی بگوید که گاهی می‌توانیم با ایجاد یک دوستی و صمیمیت با نوجوانان و صحبت منطقی با آن‌ها از سردرگمی آن‌ها و رفتن به سمت گناه‌شان جلوگیری کنیم، نه با زور و تهدید و سخت‌گیری‌های اشتباه.

🔸 در ادامه‌ی ایفای نقش شخصیت «مراد کمیته‌ای»، آقای نویسنده سعی دارد چهره‌ی مرتدینی که خود را پشت اسلام و نظام پنهان کرده‌اند و چنان در نقش‌شان فرو رفته‌اند که خودشان هم گول خودشان را می‌خورند ترسیم کند. 

🔸 محمد هم که جانباز خانواده است در یک اقدام غافلگیرانه تمام دارایی‌اش را در راه کمک به مردم بوسنی می‌دهد. او سمبل یک شخصیت پاک، ایثارگر، قانع و زاهد است، که اجتماع و حرف‌های مردم روی اعتقادات او نمی‌توانند کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد کنند.

🔸 و... 

 

🔷 در کل، این کتاب هم به قوت آبنبات‌های قبلی و بسیار خنده‌دار و پرمحتوا بود، به طوری که همه‌ی گروه‌های سنی می‌توانند از خواندنش لذت ببرند. 

 

📤 نشر: سوره مهر 

📖 تعداد صفحه: ٣٩۶

💰 قیمت نسخه چاپی: ۴٠٠٠٠ تومان

💰قیمت نسخه الکترونیکی در اپلیکیشن طاقچه یا سوره مهر : ١٣۵٠٠تومان

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی