فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم

معرفی کتاب: بلند_بگو_آزادی

نویسنده: مصطفی_محمدی

تعداد صفحات: ۲۶۰

قیمت: ۷۰۰۰

انتشارات: فاتح

اول یه خاطره:🙊

یه روز به قصد خرید یه کتابی وارد کتابفروشی شدم، ناگهان این کتاب رو دیدم و اسمش به نظرم خیلی جالب اومد (بلند بگو‌ آزادی)! بعد پشت جلد کتاب رو‌ شروع کردم به خوندن؛ پشت جلدش یه مطلب درمورد سال۸۸ بود. با خودم گفتم حتما درمورد فتنه و‌‌ وقایع اون سال هست! خلاصه خوش‌حال و شاد و خندون و با یه بسم‌الله این کتاب رو هم خریدم.

من این کتاب رو با این هدف خوندم که منو ببره توی دل وقایع سال۸۸ . اما می‌دونید چی شد؟! یه فاجعه!! کتاب درمورد سال۸۸ نبود و من که انتظار اینو نداشتم، یکم دچار شوک شدم. اما با خودم گفتم: خب اشکال نداره حالا بخونم ببینم تهش چی میشه بلاخره خریدمش دیگه.. 😅 (این یه نقد بود نه خاطره‌گوییِ مدیر کانال.🙄 نویسنده‌های گرامی! پشت جلد کتاب مهم‌ترین معرفی از حاصل دست‌رنج‌هاتونه، پس در انتخاب مناسب‌ترین قسمت کوشا باشید تا خواننده دچار شوک و زدگی نشه.☺️)


اما امان از این شانس من!😄 خدا رو شکر کتاب بسیار زیبایی بود.

قلم نویسنده بسیار ادبی و جذاب بود.


ماجرا از این قراره که آقای نویسنده، با یادآوری خاطرات خودش و دیگران، قصد داره تا شهید_مهدی_رجب‌بیگی ، که سخنران و یکی از عوامل اصلی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و نویسنده‌ی کتاب «می‌رویم_تا_خط_امام_بماند» بوده رو به ما معرفی کنه.

این شهید یک شهیدِ خاصه. از این نظر که سلاحش به جای تفنگ، «قلم» بوده! و‌ بخاطر قلم توانمند و قدرت تحلیلِ فوق‌العادش از مسائل روز، توسط منافقین به شهادت می‌رسه. شهید رجب‌بیگی، معلم درس ریاضی بوده و داستان‌های روابطش با شاگردهاش که توی کتاب اومده، حتی تو افسانه‌ها هم نیومده، و اینقدر خواننده رو تشنه میکنه که آدم دلش می‌خواد هرجا هست همه چیز رو ببوسه بذاره کنار، و بره مثل شهید رجب‌بیگی معلم بشه تا خط امام بماند.


از ویژگی‌هایی که این کتاب رو از سایر زندگی‌نامه‌ها متمایز کرده این است که: اولا نویسنده می‌کوشد گذشته را به حال پیوند بزند و دیگر این که، بخشی از کتاب به شهید اختصاص دارد اما بخش بزرگ‌تری از آن به قاتلین شهید(منافقین) مربوط می‌شود.


این کتاب رو در ابتدا، به همه پیشنهاد می‌کنم حتما بخونید.

و بعد به این دسته از افراد خیلی بیشتر پیشنهاد می‌کنم:

همه‌ی آموزگاران،

همه‌ی تحلیل‌گران سیاسی و وقایع روز،

همه‌ی دانش‌آموزان دبیرستانی و راهنمایی.


منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش _ کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani



---------------------------------------

بخش‌های منتخب از کتاب:



★شهید مهدی رجب‌بیگی:

به حال آدم‌هایی که برابر شاه نشکستند و هر بار خوردند زمین و دوباره بلند شدند ولی الان و توی دوره جمهوری اسلامی زمین خوردند و می‌شکنند، باید افسوس خورد.

به قول «مولوی» : کوزه سفالین که بر زمین زنند، بشکند، عجب نیست؛ اما کوزه‌ی سفالین که پنجاه بار بر سنگلاخ زد و نشکست، بر ریگ نرم افتاد و بشکست، عجب می‌آید!


صفحه۱۶۶


★★★★★★★★★★★★★★★★★★★


شهید_مهدی_رجب‌بیگی :

آن‌گاه که،

گذشته را حسرت 💔

و حال را عسرت 💔

و آینده را حیرت، 💔

احساس کردی، شب قدر را به یادآور و قرآن بخوان.❤️

صفحه۵۴


شَهْرُ رَمَضَانَ

الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ 

هُدًى لِلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ ...


التماس دعا. نایب الزیاره شما در مشهد مقدس، حرم مطهر امام_رضا (ع) هستیم. رمضان۱۳۹۷


★★★★★★★★★★★★★★★★★★★


  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی