فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم 



معرفی نمایشنامه‌ی "هری پاتر و فرزند نفرین شده"

اثر جی-کی-رولینگ


سال‌ها پس از نبرد هاگوارتز و شکست لرد سیاه، جادوگران زندگی عادی خود را می‌گذراندند. فرزندان هری و هرمیون بزرگ شدن و به سن مدرسه رسیدن. یکی از فرزندان آن-ها که آلبوس سوروس پاتر نام داشت، سال اول مدرسه، توسط کلاه گروه بندی، به گروه اسلایترین فرستاده شد و در آنجا با پسر دراکو مالفوی به اسم اسکورپیوس دوست شد. شایعه شده بود اسکورپیوس، فرزند به جا مانده از لردسیاه است که توسط دستگاه زمان-برگردان به عصر حاضر آورده شده و توسط مالفوی بزرگ میشود.

آلبوس هم رابطه‌ی خوبی با پدرش، هری ندارد زیرا نمیتوانند هم دیگر را درک کنند.

همه چیز از آنجایی شروع می‌شود که آلبوس به خواسته-ی خودش برای نجات سدریک دیگوری در سال‌ها قبل داوطلب می‌شود، البته به صورت غیر قانونی و با سفر به گذشته. آن‌ها با دخترعموی سدریک، به اسم دلفی، برای این عملیات نجات همراه می‌شوند. آن‌ها بارها در زمان سفر می‌کنند و با تغییر زمان باعث بروز اتفاقات ناگواری می‌شوند و متوجه می‌شوند که چقدر ساده-لوحانه گول فرزند لردسیاه را خورده‌اند و جان همه را به خطر انداخته‌اند. در این کتاب هم مانند قسمت های قبلی کلی ماجرای نفسگیر و حل معما داریم.

در بین همه‌ی این ماجراها تلاش هری برای انجام نقش پدری بسیار جالب و آموزنده است. نوع ارتباط‌گیری پدر و پسر و.. از آموزنده-ترین محورهای کتاب است که خیلی زیبا داستان حول آن میچرخد.


ف_حسنپوردکان

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی🙂👇

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی