فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم 

سلبریتی‌ها، بازیگرانِ فیلمِ سیاسیِ اصلاح‌طلبان!

این روزها، سه برابر شدن عوارض خروج از کشور و حذف یارانه‌ها و در کل، لایحه‌ی بودجه‌ی ۹۷، عده‌ای را به فکر هشتگ #پشیمانم انداخته، تاحدی که این هشتگ، برای بعضی ها حکم جلب‌توجه و مُد را پیدا کرده است! اما پشتِ پرده‌ی این ابراز پشیمانی ها، مخصوصا از جانب سلبریتی ها چیست؟

پنج ماه پیش از اقدام سلبریتی‌ها، یعنی حدوداً کمتر از دو ماه بعد از انتخابات، جناح اصلاحات شروع به اقداماتی جهت جدا نشان دادنِ مشیِ اصلاح‌طلبان از آقای روحانی کرد. از جمله سخنانی از بعضی اصلاح‌طلبان مانندِ "هیچ ائتلاف و توافقی با روحانی نداشته‌ایم" و "مسئول عملکرد روحانی نیستیم" و... به گوش می‌رسید. این مسئله نشان می‌دهد که این ماجرا از ابراز پشیمانی سلبریتی‌ها شروع نشده بلکه سلبریتی‌ها بازیگرانِ نمایشنامه‌ای بودند که اصلاح‌طلبان آن را نوشتند!

اصلاح‌طلبان که در انتخاباتِ دو دوره‌ی گذشته چاره‌ای جز حمایت از آقای روحانی برای به دست آوردنِ کرسی‌های دولتی نداشتند، اکنون که مردم، رئیس‌جمهور، دولتش و در نهایت عملکردش را از آنِ اصلاح‌طلبان می‌دانند، دست به یک طلاق سیاسی زده‌اند تا خود را از آقای روحانی جدا کرده و به دسته‌ی منتقدان بیایند!

اما نقش سلبریتی‌ها آن جا پر رنگ شد که افرادی چون مهدی فخیم‌زاده، علی کریمی، نوید محمدزاده، رضا صادقی، طیبه رحمتی و... که از طرفداران سرسختِ آقای روحانی در انتخابات بودند و علاوه بر تبلیغات در فضای مجازی، میتینگ‌های انتخاباتی و... در سفرهای شهرستانی با ایشان همراه بودند ناگهان به علت مشکلات اقتصادی! شروع به ابراز پشیمانی از رای به آقای روحانی کردند و موج عظیمی از مردم را با خود همراه کردند. قسمتِ جالبِ این ماجرا، این جا است که اسم خود را منتقدِ دولت گذاشتند، درحالی که در این ابراز پشیمانی ها ذره‌ای انتقاد به دولت وجود ندارد و تنها آقای روحانی و عملکردش است که مورد توجه قرار گرفته. تنهای تنها..

اما سوالی که برای سلبریتی‌ها مطرح است؛ این است که: "سلبریتی‌های محترم، اگر شما با علمِ به پشیمانیِ این روزهایتان مجدداً به انتخاباتِ اردیبهشت۹۶ برگردید باز هم از آقای روحانی حمایت می‌کنید!؟" پاسخ واقع‌بینانه به این سوال، حکایتِ دقیقی دارد از تراژدیِ "جدایی اصلاحات از روحانی"!

و همچنین بگذریم از این‌که نمی‌دانیم آفتاب از کدام سمت درآمده که، مشکلات اقتصادی کشور که سالیانِ سال است مستقیماً بر قشرِ متوسط و ضعیف جامعه فشار می‌آورد، تازه مورد توجه سلبریتی‌های عزیز قرار گرفته است!

_سلبریتی‌های عزیز، سوالی برای مردم پیش آمده که آیا شما واقعاً دغدغه‌ی فشار اقتصادی بر مردم را با هشتگ #پشیمانم داشتید یا دغدغه‌ی سیاست! یا دغدغه‌ی جیبتان در رابطه با سه برابر شدنِ عوارضِ خروج از کشور؟


فاطمه حسنپوردکان.

این مطلب در نشریه‌ی "سلام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ره" چاپ شده است..

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۱)

  • منتظر ۱۲ (Waiting for 12)
  • سلام
    خدا قوت
    واقعا همینه ،به نظر من یه جهل بزرگ برای ماها اینه که بشینیم و فیلمای این ادمای چندگانه رو ببینیم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی