فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم



📚 معرفی کتاب: گوژپشت نتردام
🖊 نویسنده: ویکتور هوگو 
🖊مترجم: اسفندیار کاویان


🔷رمانی رمانتیک و عاشقانه،
🔹قرن پانزدهم،
🔹 پاریس ، کلیسای نتردام. 💒


🔶داستان کتاب درمورد دختر کولیِ زیبارو و ساده‌دلی است به نام «اسمرالدا» که معشوقه‌ی چندین مرد است؛ اما او تنها یکی از آن‌ها را دوست دارد؛ از قضا کسی که او دوستش دارد، تنها بخاطر هوی و هوس اسمرالدا را می‌خواهد.

🔸داستان اصلی بر روی این مردان و روابط بینشان در گردش است؛ یکی از آن‌ها، مردی است که یک چشمش کور است، گوشش نمی‌شنود، کمرش قوز دارد و پایش می‌لنگد، او کسی نیست جز گوژپشت نتردام. گوژپشت، تمام وجودش را تقدیم به دختر می‌کند، اما اسمرالدا اصلا حاضر نیست او را ببیند.

🔸نویسنده به کمک داستان، کشیشی را به تصویر می‌کشد که شیطانی بیش نیست و تمام شرارت‌ها از او منشاء می‌گیرد اما او خود را پشت نقاب یک انسان خوب مخفی کرده است.


🔷 ویکتور هوگو، توصیف بسیار خوبی از اشخاص، اتفاقات و حتی ساختمان‌های شهر برای خواننده ارائه داده است به طوری که صحنه‌ها به سادگی در ذهن خواننده مجسم می‌شوند. (مثلا قسمت جنگ گوژپشت با دسته‌ی ارازل در کلیسا بسیار فوق‌العاده است.😍)

🔹ویکتور هوگو همچنین به توصف اوضاعِ افتضاحِ اقتصادیِ مردم در قرون وسطی پرداخته است. ذکر نکاتی چون تن‌فروشی زنان برای امرار معاش و...

🔹همچنین داستان در زمان لویی یازدهم اتفاق می‌افتد، که باعث می‌شود خواننده با اوضاع اجتماعی_سیاسی آن زمان و رفتار لویی یازدهم با مردم آشنا شود.


🔶فیلمی نیز برگرفته از این کتاب ساخته شده که با داستان اصلی بسیار متفاوت است! 📽


💎گروه پیشنهادی برای مطالعه: علاقه‌مندان به داستان‌های عاشقانه.

📤نشر: جامی.

📥 دانلود pdf : در کانال موجود است. 🙂👇

📖 تعداد صفحه: ۲۸۸

💰 قیمت نسخه چاپی: ۳۰۰۰۰ت

منتشر شده در شبکه‌ی اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی