فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

📚 معرفی کتاب: رهایی_از_تکبر_پنهان   

🖊 نویسنده: علی‌رضا_پناهیان 

 

🔶راه‌های آشنایی و مقابله با:

🔸صفتِ پنهان شده در وجود انسان‌ها...

🔸یعنی، تکبر..

 

 

🔷آقای پناهیان، در این کتاب برای باز کردن بحث تکبر و راه‌های شناخت و مقابله با آن، برای فهم بیشتر خواننده، ابتدا درمورد صفت‌های پنهانِ موجود در همه‌ی انسان‌ها و همچنین فلسفه‌ی وجود چنین صفاتی سخن می‌گوید. زیرا میل به بزرگی (که هدایت اشتباه این میل، منجر به تکبر می‌شود.) در وجود تمام انسان‌ها قرار دارد ولی چون یک صفت «پنهان» است گاهی اطرافیان و‌ حتی خود فرد نیز ممکن است، از وجود چنین صفت وحشتناکی در درون خود خبر نداشته باشند.

🔹از این رو در این کتاب، ابتدا صفت‌های پنهان آدمی و اکثر مسائل مربوط به آن‌ها توضیح داده می‌شود؛ سپس به راس عیوب پنهان آدمی، یعنی تکبر پرداخته می‌شود.

 

🔶این کتاب، اطلاعات زیادی از جمله:

🔸خودشناسی،

🔸تقویت تواضع (که از راه‌های مقابله با تکبر است)،

🔸بهبود اخلاق فردی و اجتماعی،

🔸کمک به هدایت مناسب تمایلات فطری آدمی (مانند میل به بزرگی) و جلوگیری از انحراف آن‌ها،

🔸راه‌های شناخت افراد متکبر،

🔸و هزاران نکته‌ی دیگر، به خواننده می‌دهد.

 

🔷آقای پناهیان در کتابشان به شیوه‌ی جدیدی از خلاصه‌نویسی روی آورده‌اند. به این صورت که درمورد هر مبحث چندین پاراگراف متن نوشته شده است، مطلب کلیدی (یا نکته‌ی طلایی) موجود در هر پاراگراف به صورت خلاصه در کنار همان پاراگراف نوشته شده است.

🔹این روش به دریافت و درک بهتر اصل مطلب، و همچنین کمک به پیدا کردن مطلب مورد نیاز، در هنگام رجوع مجدد به کتاب، کمک ویژه‌ای می‌کند.

 

🔶همچنین نقدی بر این شیوه‌ی خلاصه‌نویسی وارد است، و آن این است که عدم پیوستگی پاراگراف های مختلف، گاهی باعث از دست رفتن اصل مطلب توسط خواننده می‌شود، اما به لطف نکات طلایی که همراه پاراگراف‌ها آمده، این قضیه کمتر اتفاق می‌افتد.

 

🔷 #بخشی_از_کتاب :

بیش از دشمنان حق که با تکبر نابود شده‌اند، طرفداران حق باید از وجود تکبر پنهان در خود بترسند، چون سرانجامِ وجود تکبر پنهان در آدم‌های خوب، سرنوشت ۶۰۰۰ سال عبادت ابلیس است.

 

💎گروه پیشنهادی برای مطالعه: جوانان + بزرگسالان .

📤 نشر: بیان_معنوی 

📖 تعداد صفحه: ۲۱۹

💰 قیمت: ۵۲۰۰ت

منتشر شده در شبکه‌ی اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

 

بخش‌های منتخب کتاب:

 

 

وقتی دیدید تا خوبی کسی را می‌شنوید، به دنبال خوبی‌های خودتان می‌گردید که کم نیاورید و یا به دنبال بدی‌های او می‌گردید که او از شما برتری نکند، بدانید غیر از مقداری حسادت، از تکبر هم بی‌نصیب نیستید.

 

صفحه۱۳۷

🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸

 

درمورد شهید بابایی نقل شده است که ایشان در زمانِ دفاع مقدس نزد امام (ره) آمد تا برای انجام کاری از امام مرخصی بگیرد. امام (ره) دلیل درخواست مرخصی در آن بحبوحه‌ی جنگ را می‌پرسد. ایشان عرضه می‌دارد: «من در دهه‌ی اول محرم برای شستن استکان‌های چای عزاداران به هیات‌های جنوب شهر که من را نمی‌شناسند، می‌روم. مرخصی را برای آن می‌خواهم.» حضرت امام به ایشان می‌فرمایند: به یک شرط اجازه‌ی مرخصی می‌دهم؛ «اینکه هر موقع رفتی، چند استکان هم به نیت من بشویی!».
تواضع نسبت به محبین اهل بیت (ع) را از او باید آموخت.

صفحه۱۸۰

     📚📚📚📚📚📚

 

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۲)

سلام
حسته نباشید
اگه تو این اوضاع اقتصادی به فکر کسب درآمد از یه راه قانونی و شرعی هستین و اگه تراکنشاتتون رو با اپلیکیشن هایی مثل آپ یا هفت هشتاد و....انجام میدین.....از این به بعد میتونیدبا استفاده از اپلیکیشن معتبر هفتادسی ک ساخته فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف هستش هم پرداخت های خودتون رو انجام بدین و هم تدریجا کسب درآمد بکنید....
دروغ یا شوخی نیست برای اطمینان میتونید تحقیق کنید
لطفا ب وبلاگ ما مراجعه کنید
aryoo7030.blogfa.com
  • رضا محبی
  • پشت حرف های یک برادر …
    پشت نوازش ها …
    سرزنش ها …
    پشت تمام نگاه های معنی دارش …
    پشت سکوتش …
    پشت لبخند های پراز رازش …
    عشقی است پنهان تر از تمام محبت های دنیا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی