فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

📚 معرفی کتاب: دختری با هفت اسم
🖊 نویسنده: هیئون سئو لی
🖊مترجم: الهه علوی

 

🔷 زندگی‌نامه هیجان‌انگیز دختری اهل کره شمالی که از کشورش فرار می‌کند.

 

🔶 در این کتاب خانم نویسنده، زندگی‌نامه‌ی خودش را برای شما تعریف می‌کند. زندگی‌ای که پر از سختی، تردید، ترس، شک، آسیبِ روحی و روانی، اندوه و جدایی است. 
🔸 او چگونگی شکل‌گیری و سرپاماندن حکومت خلق کره ، که سال‌هاست خاندان کیم با زیر پا گذاشتن حقوق بشر، بر آن حکم‌رانی می‌کنند را توضیح می‌دهد. در کره شمالی سه طبقه سنگبون وجود دارد:
1_ طبقه‌ی وفادار به خاندان حکومت (که معمولا شغل‌های خوب و مسئولیت‌های مهم را برعهده دارند.) 
2_ طبقه‌ی مردد (این دسته معمولا از کسانی تشکیل می‌شود که در سه نسل قبل پدرانشان نسبت به کمونیست بی‌تفاوت بودند. این دسته معمولا در مزارع به کارهای سخت و جسمانی محکوم می‌شوند.) 
3_ طبقه دشمنان شامل کسانی می‌شود که به سیاست و حکومت و رهبر کره‌ی شمالی گفته باشند بالای چشمشان ابروست! از این رو محکوم به اعدام در ملأ عام هستند.
در این کشور هر گونه حرف یا فکر سیاسی جرم محسوب می‌شود. همسایه جاسوسی همسایه‌اش را می‌کند. دوست‌ها نمی‌توانند به هم اعتماد کنند. فرزندان جاسوسی پدر و مادرشان را می‌کنند. تمام اخبار و تاریخ کشور به نفع کمونیست تغییر پیدا کرده‌اند. #کره_جنوبی و #آمریکا دشمن خونی محسوب می‌شوند. و در نهایت هر گونه ارتباط با خارج کشور و یا فرار، خیانت به کشور محسوب می‌شود.
دین داشتن در کره شمالی جرم محسوب می‌شود. آن‌ها تنها باید رهبر کبیرشان را پرستش کنند!
🔸 در چنین شرایط نابه‌سامانی خانم هیئون‌سئولی در سن هفده سالگی فقط به جهت کنجکاوی از کشور به #چین فرار می‌کند و وقتی به خودش می‌آید که در غربت و دور از خانواده‌اش در کشوری که پلیس مدام به دنبال فراری‌های کره می‌گردد تا آن‌ها را به وزارت اطلاعات کره (شبیه ساواک خودمونه) تحویل دهد، گیرافتاده است.
🔸 اتفاقات باورنکردنی زیادی برای هیئون‌سئولی می‌افتد. بارها شانس به او رو می‌کند تا جزو چند فراری موفق کره شود. ماجراهای هیجان‌انگیز زیادی در انتظار خوانندگان این کتاب است.

 

🔷 در این کتاب با سیاست و نوع حکومت کمونیست و بلایی که بر سر بشریت می‌آورد بیشتر آشنا می‌شوید.
🔹 هنگام خواندن این کتاب بخش‌هایی از کتاب مذرعه حیوانات و 1984 مدام در ذهنم جان می‌گرفت. اوضاع کره حتی از شرایط شوروی سابق هم بدتر است. قحطی و بدبختی وجب به وجب کره را گرفته است با این حال حکومت همچنان دیوارهای سربی به دور خود کشیده و پشتش را به دنیا کرده است. 

 

📤 نشر : کوله‌پشتی 
📖 تعداد صفحه: ۴٣٢
💰 قیمت نسخه چاپی: ۵٠٠٠٠تومان
💰قیمت نسخه الکترونیکی در اپلیکیشن طاقچه : ٨۴٠٠تومان
📥 دانلود نسخه‌ی رایگان کتاب در پست بعدی کانال.

منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی