فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

من و بخشی از کتابام:

بسم الله الرحمن الرحیم

معرفی کتاب: ابوذر_غفاری (جُندب بن جُناده)

تالیف: ابوالقاسم_غلامی‌مایانی

انتشارات: اندیشه_معاصر

قیمت: ۴۰۰۰ت

تعداد صفحات: ۷۳

موضوع: تاریخ اسلام

🔸ابوذر غفاری، مرد ساده دل، روشن‌ضمیر، قوی و شجاع، که در قبیله‌ی غفاری می‌زیست، قبیله‌ای که راهزنی و دزدی را افتخار می‌دانستند و کاروانیان را غارت می‌کردند.

با این وجود، (در کمال تعجب، با آن حجم از جاهلیتِ مردم در قبل از اسلام!) ابوذر قبل از ظهور اسلام، به وجود خدای یگانه پی‌برده بود و برخلاف قبیله‌اش بت‌ها را نمی‌پرستید.


🌄با ظهور اسلام، در همان روزهای اول، نزدِ پیامبر آمد و حقانیت اسلام را با تمام وجود درک کرد، و مسلمان شد. (بعد از امام_علی چهارمین یا پنجمین نفری بود که مسلمان شد.)


🔹از ویژگی‌های مشهور ابوذر، سخنوری بسیار خوبِ او، شجاعت و پایبندی به سخن پیامبر و قرآن است. که این ویژگی‌ها باعث شد تا ابوذر در برابر فسادِ حکومت عثمان و معاویه ساکت نماند؛ آن‌ها نیز که دیدند به هیچ روشی نمی‌شود ابوذر را ساکت کرد، او را به ربذه، صحرایی خشک و بی آب و علف، تبعید کردند. او غریبانه در ربذه فوت کرد.


🔸ابوذر یکی از ارکان اصلی اسلام بود که هرگز از حقانیت امام_علی (ع) دست نکشید و از همان ابتدا تا آخر عمر پیرو ایشان بود.


🔹نصیحت‌های پیامبر به ابوذر را بارها و بارها حتی در شعرها و ضرب‌المثل‌هایمان شنیده‌ایم، اما شاید ندانیم که این‌ها، همان نصایح پیامبر به ابوذر بوده، که بخاطر شجاعت ابوذر در حفظِ این سخنان، به دست ما رسیده است.


🔸در بخشی_از_کتاب سفر_سرخ زندگی‌نامه‌ی شهید_حسین_علم‌الهدی ، آمده بود که: (صفحه۱۲۰)

حسین_علم‌الهدی، داستان مردی_از_ربذه را می‌خواند.

و ابوذر، شخصی بود که حسین به او غبطه می‌خورد.


از این‌رو کنجکاو شدم تا ببینم، ابوذر چه‌کسی بوده که شهید_علم‌الهدی به او غبطه میخورده. بعد از خواندن زندگی ابوذر، واقعاً به شهید_علم‌الهدی حق دادم… خوشا به حال ابوذر…


🌸اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌸


منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش _ کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۱)

علوم جدید و تکنولوژی، مختص سبک زندگی ماده گرایی غرب بر محور تفکر اومانیستی است که محرّک آن نظام سلطه و سرمایه می باشد و مسلمانان نباید نظام آموزشی خود را بر اساس این علوم قرار دهند.

تمدن بدلی bornos.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی