فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم


معرفی کتاب: نیمه‌ی دیگرم _ جلد اول

اثر: محسن_عباسی‌ولدی


یک کتاب فوق‌العاده کامل و خوب، درمورد ازدواج.


بارها دیده‌ام آقا پسر یا دختر خانمی، از والدین، معلم‌ها و مشاوران‌شان، درمورد ازدواج سوال می‌کنند؛ با این‌که آن‌ها هم دلسوزانه پاسخ می‌دهند. اما خیلی از این پاسخ‌های پراکنده (بر فرض درست بودن همه‌ی پاسخ‌ها.) بیشتر باعث سردرگمی جوانان می‌شود.

❓راهکار چیست؟

✔️راهکار، خواندن این کتاب توسط تک‌تک #جوانان ، مادران و پدران، اساتید و مشاوران است.


😨 اصلاً چرا این کتاب؟

✔️چون اولاً این کتاب، توسط یک عالم ایرانی_مسلمان نوشته شده است؛ (یعنی آشنایی کامل نویسنده با انواع رسم و رسوم ایرانی_اسلامیِ خوانندگان!) مسلماً استفاده از کتب دیگر کشورها حداقل در این زمینه کاربردی نخواهد بود! چون نه رسم و رسوم ما را پاسخ‌گو هستند، نه دین‌مان را..

✔️دوم، به‌علت بخش اول این کتاب.

بخش اول: هفت نکته‌ی کلیدی در انتخاب همسر.

من اگر جای نویسنده بودم به‌جای عبارت «نکته‌ی کلیدی» از عبارت «نکته‌ی طلایی» استفاده می‌کردم. چون این بخش است که در همان ابتدای کتاب به تمام آشفتگی‌ها و پراکندگی‌های ذهن ما پاسخ می‌دهد و باعث می‌شود خواننده چنان سرعتی در خواندن کتاب بگیرد که نفهمد چطور جلد اول به این زودی تمام شد.

این بخش به نکاتی چون: معیارها، احساسات، عقل، تحقیق، سوالات و‌نحوه‌ی پرسیدن آن‌ها از فرد مورد نظر، مشاوره، توسل و... در یک نظم خاص و آرامش‌بخش می‌پردازد.

✔️سومین علت پیشنهاد این کتاب: مثال‌های واضح و بدون سانسور برای هر قسمت.

و فهماندن مطالب بخش دوم کتاب، با استفاده از قالبِ پرسش و پاسخ‌های واقعی خود مردم از نویسنده.


همچنین این کتاب با ارائه‌ی راهکارهایش، کمک زیادی به والدین در ایجاد یک زندگی سالم روانی، برای مصونیت فرزندانشان در مقابله با روابط نامشروع، می‌کند.


انتشارات: آیین_فطرت

تعداد صفحات: ۱۷۹


منتشر شده در شبکه اجتماعی سروش _ کانال کتابخوانی:

📚 @ketab_khani


🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

بخش‌های منتخب کتاب:

امام_سجاد (ع) فرمودند:

خداوند هر دل محزون و بنده‌ی شکور را دوست دارد.


★مقصود از دل محزون چیست؟


مقصود از حزن در این جا افسردگی‌هایی نیست که به جهت همّ و غمّ دنیا در دل پدید می‌آید؛ بلکه مقصود، حزن بندگی است؛ یعنی آن حالتی که در انسان به جهت کوتاهی در بندگی خویش در مقابل خدا پدید می‌آید. اگر اندکی در عظمت الهی تدبر کرده و اعمال خود را با آن همه عظمت مقایسه کنیم، حالتی به انسان دست می‌دهد که به آن حزن مطلوب گفته می‌شود؛ همان حالتی که طبق فرموده‌ی امام سجاد (ع) به فرشتگان در مواجهه با عظمت الهی دست می‌دهد و سخن آنان در این حالت آن است که: « پاک و منزهی تو، ما تو را آن‌گونه که حق عبادتت بود، عبادت نکردیم.»


جلد۱ _ صفحه ۱۴۳

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓


  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی