فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

فاطمه حسن‌پوردَکان

فرهنگی_سیاسی

مشخصات بلاگ
فاطمه حسن‌پوردَکان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

معرفی کتاب : رحمت_واسعه
مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله

 

🏴 بیان خصایص رحمت واسعه‌ی خدا، حضرت سیدالشهدا (ع)
در اشارات فقیه عارف حضرت آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت (ره)

 

🏴این کتاب شامل سه بخش اصلی است:

🔸بخشِ اول، درموردِ سیره و روش زندگی آیت‌الله بهجت، در رابطه با احترام، محبت و علاقه‌ی ایشان به امام_حسین (ع) است.

🔹بخش دوم، خود به چند عنوان تقسیم می‌شود که همه شاملِ سخنان آیت‌الله بهجت در رابطه با واقعه‌ی کربلا ، وقایعِ تاریخ قبل و بعد از کربلا، تحلیل این وقایع، رفتارها و سخنان امام و اصحابِ ایشان و دشمنان و... است که همه از سخنرانی‌های ضبط شده‌ی ایشان در گذشته کشف، دسته‌بندی و منتشر شده است.

🔸بخش سوم نیز شامل پرسش‌ها و پاسخ‌های جالبی در رابطه با موارد مرتبط به حادثه‌ی عاشورا مثل نظر ایشان درمورد قمه‌زنی، یا نکاتی در رابطه با تبلیغِ طلاب و... می‌باشد.

 

🏴به همت نویسندگان این مجموعه، برای تمام سخنان آیت‌الله بهجت در پاورقی منبع ذکر شده، همچنین تمام متن‌های عربی که ایشان در میان سخنانشان استفاده کرده‌اند به فارسی ترجمه شده و دسته‌بندی‌های منظم نیز مانع از گیج و گمراه شدن خوانندگان می‌شود.

 

🏴این کتاب باعث افزایش معرفت و شناختِ عاشقان حسین (ع) و در نتیجه باعث افزایش بصیرت برای پیمودن مسیر تقرب به خدا می‌شود؛ همچنین نکات نابی را برای مخاطب بیان می‌کند که شاید با خواندن چندین جلد کتاب هم نتوان به تمامِ آن‌ها رسید.

 

🍃گروه پیشنهادی برای مطالعه‌ی این کتاب: عاشقان حسینی.

💰قیمت: ۱۱۰۰۰تومان

📖تعداد صفحات: ۳۸۳

📤نشر: موسسه فرهنگی هنری البهجة

منتشر شده در شبکه‌ی اجتماعی سروش کانال کتابخوانی: 

📚 @ketab_khani

 

بخش‌های منتخب کتاب:

 

یک استخاره‌ای هست در بالاسر سیدالشهدا (ع)، صد مرتبه مثلاً بگویید: «اَستَخِیرُ اللهَ بِرَحمَتِهِ خِیَرَةً فِی عافِیَةٍ» (طلب خیر می‌کنم از خدا به رحمت او، خیری همراه با عافیت.) بعد هرچه «وَقَعَ فی قَلْبِهِ» (در دلش افتاد) عمل بکند؛ هر چه در دلش افتاد همان کار را بکند. هر چه در دلش افتاد؛ هیچ قید دیگری ندارد. این خیلی استخاره‌ی عجیبی است؛ مثل الهام است.

صفحه ۲۴۷

⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛

 

  • فاطمه حسنپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی